Jak si zařídit moderní domácí kancelář a vybrat do ní správné vybavení?

14. 11. 2019

14. listopadu 2019, 20:20 | Z práce z domova se stává rozšířený benefit. Home office není jen doménou odborníků na volné noze, čím dál častěji jej využívají i běžní zaměstnanci. V domácí kanceláři mnohdy trávíme desítky hodin týdně. Je proto důležité, abychom se v mohli dobře soustředit, a aby vybavení kanceláře nemělo negativní vliv na naše zdraví. Jak na to, zjistíte v článku.

To nejlepší z naší nabídky

Home office s sebou nese stejné nároky na koncentraci jako práce v klasické kanceláři. To musí pochopit především vaše rodina. Stává se, že ne vždy partneři a děti podstatě z práce domova porozumí - a dožadují se pozornosti, zařizování pochůzek nebo přípravy oběda. Pomoci může citlivé, ale důsledné vysvětlení vaší situace.

Prostor pro domácí kancelář

Svou pracovnu si zařiďte v dostatečně velké místnosti, co nejvíce vzdálené domácímu ruchu. Pokud není zbytí, vystačíte si i s prostorným koutem např. v obýváku. Důležité je, aby ostatní členové domácnosti respektovali vaši pracovní dobu a nerušili vás. Hluk běžného domácího provozu spolehlivě odstíníte sluchátky, do kterých si pustíte například „neutrální“ šum moře nebo lesa.

Rozsviťte si

Dostatečné osvětlení je důležité nejen pro práci, ale i vaši psychickou pohodu. Nedostatek slunečního svitu vyvolává úzkosti a pojí se i s depresemi. Je proto důležité, abyste ve své domácí kanceláři měli rozměrná okna, která na podzim a v zimě doplníte umělým světlem.

pc L

Pracovní místo by mělo být umístěné v dosahu přirozeného denního světla.

Zajistí jej především lustr a příruční lampa. Sáhněte raději po výrobcích, které vyzařují tzv. chladné světlo - podobá se slunečnímu svitu a pomáhá předcházet typickým podzimním chmurám. Lampičku umístěte na stůl k počítači. Její svit by se měl rovnat jasu monitoru, v opačném případě riskujete rychlou únavu zraku a bolesti hlavy.

Kancelářský nábytek

Základem domácí pracovny je bezesporu stůl a židle. Dobrý kancelářský nábytek vám umožní dodržet zásady správné „kancelářské“ ergonomie. Mnoho zdravotních benefitů lidskému tělu přináší práce ve stoje. Prevenci proti bolestem zad a krční páteře můžete jít naproti i pravidelným protahováním - inspirujte se naší zásobou cviků do kanceláře.

Výběr kancelářského stolu

Dobrý kancelářský stůl vám umožní mít monitor ve výšce očí a pracovat tak, aby vaše lokty s předloktími svíraly úhel 90 stupňů. Vedle toho by stůl měl být vybavený:

  • dostatečně velkou plochou pro umístění počítače, tiskárny, bloků s poznámkami a dalších pomůcek (doporučují se rozměry alespoň 120×80 cm),
  • matnou deskou (lesklá plocha vás bude při práci rušit odlesky),
  • nosičem pro monitor (abyste mohli zpříma hledět na obrazovku).
  • Vzdálenost desky stolu od podlahy se odvíjí od vaší výšky. Ženám může stačit 65cm výška desky, vzrostlý muž bude potřebovat klidně i desku s výškou 82 cm. Tento problém elegantně řeší polohovací stoly, jejichž výhodou je i možnost si k práci stoupnout.

polohovaci stol L

Polohovací stůl vám umožní správné nastavení výšky stolu pro práci vsedě i ve stoje

Výběr kancelářské židle

Do své pracovny si vyberte židli, která vám umožní sevřít nohy v kolenou v pravém úhlu a zároveň položit chodidla celou plochou na zem. Tvarování opěradla musí podporovat držení rovných zad po celou dobu sezení. Polstrování nesmí být příliš měkké a zároveň musí vytvářet oporu bederní oblasti. Pro opírání loktů jsou vhodné područky.

Raději, než po designovém křesle sáhněte po stabilní, ergonomické židli s nastavitelnou výškou, hloubkou a sklonem. Dražší židle bývají vybavené také tzv. synchronní mechaniku polohování, která mění náklon jednotlivých prvků automaticky dle vaší polohy. Pozor, nikdy nevybírejte kancelářskou židli přes internet - vždy ji nejprve vyzkoušejte.

Kancelářské vybavení

Zatímco řada profesí si při práci vystačí s blokem a tužkou, další potřebuji skartovačku, skener, kvalitní tiskárnu a dostatečnou zásobu kancelářského papíru.

Tiskárnu vybírejte především podle frekvence a potřebné kvality tisku. Pokud každý den tisknete stohy kancelářských dokumentů, sáhněte po laserové tiskárně. Pořizovací cena je sice o trochu vyšší než v případě inkoustové tiskárny, rozdíl se vám ale brzo vrátí v nákladech na provoz. Zvlášť, když budete používat cenově výhodnější kompatibilní tonery.

Vhod vám do pracovny může přijít i magnetická tabule pro kreslení schémat či obyčejný brainstorming. Díky nástěnné tabuli budete kreativnější. Odpoutáním od obrazovky se totiž protáhnete, rozproudíte krev, okysličíte mozek - a nápady se jen pohrnou.

Pokud se Vám nepodaří vytvořit si příjemné pracovní prostředí u vás doma, můžete využít služeb tzv. virtuální asistentky, která Vám s běžnou administrativou dokáže pomoci

Buďte u toho jako první
Nejnovější informace o novinkách a akcích přímo na váš e-mail.

Podobné články

Kancelářská práce ve stoje: 7 benefitů, které vám přinese

S rozmachem IT technologií se od práce u strojů ve výrobě pomalu přesouváme k počítačům. V současnosti 4 Evropané z 10 při práci sedí. V...

20. 9. 2019  Celý článek »

Přežijte sedavé zaměstnání ve zdraví: Zásoba cviků do kanceláře

Lidské tělo je stvořeno k pohybu. Jenže vysvětlujte to lidem v dnešní sedavé společnosti. Možná také patříte k 70 % populace, které při...

19. 2. 2019  Celý článek »

Doprava od 69 Kč

na výdejní místa

Doručení do 48 hodin

Jsme fakt rychlí

U nás máte čas

Zboží můžete vrátit do 30 dnů

Odměníme Vás

Za každý nákup získáte věrnostní body