Tištěná propagace má své místo i v digitálním světě

13. 6. 2022

Podnikatelé, velké firmy i zákazníci naskočili do virtuálního prostředí a především během pandemie začalo přibývat online transakcí. I když vám dobře funguje e-shop i online reklama, neměli byste zapomínat na staré dobré offline techniky a zanedbávat tištěnou reklamu. Ne každý je dostatečně technicky zdatný a řada lidí stále preferuje papírovou formu. Víte, čemu dávají přednost vaši zákazníci a jak tisk pomáhá s budováním značky?

Obsah:

  • Tisk
  • Venkovní reklama
  • Vizitky
  • Letáky
  • Typů médií a reklamních formátů je mnoho a každý má za cíl jinou skupinu zákazníků (a také jiný rozpočet). Pokud cílíte striktně na mileniály, možná si vystačíte pouze s webovými stránkami a sociálními sítěmi. Chcete-li zasáhnout širší demografickou skupinu (především lidi ve středním a starším věku), mohli byste tak přijít o mnoho potenciálních zákazníků. Pojďme se podívat na to, mezi jakými tištěnými materiály můžete vybírat.

    Tisk

    Ačkoli to vypadalo, že s nástupem internetových článků a instantních zpravodajství už po tištěných novinách nikdo ani nevzdechne, ještě se s námi neloučí. Tištěné noviny se stále těší značné čtenosti především u starších ročníků. Jejich výhodou je, že tu čtenáře neruší žádná neodbytná blikající reklama, takže jejich obsahu věnují větší pozornost. Počítejte ale s tím, že reklama v novinách může být poměrně nákladná a kromě potenciálních zákazníků si zaplatíte i za velké množství čtenářů, kteří u vás pravděpodobně nikdy nenakoupí.

    Lépe se vám už bude pracovat s časopisy, které se tematicky vymezují a jejich čtenáře představuje užší okruh zákazníků. Kromě toho budou mít lepší kvalitu tisku, což je výhodnější v případě, že například máte fotogenický produkt.

    Místo investice do zavedených tiskovin můžete založit i svůj vlastní časopis. Nemusíte přitom vydávat články pouze pro své klienty a zákazníky, ale třeba firemní časopis pro své zaměstnance. Jeho prostřednictvím zaměstnance informujete o důležitých událostech a změnách, nebo je edukujete o potřebných tématech. Díky tomu budou vždy v obraze a nad věcí!

    istock-691796820.jpg

    Venkovní reklama

    Reklama na venkovních plochách je skvělým způsobem, jak nenásilně přispějete k budování povědomí o vaší značce. Výhodou venkovní reklamy je, že nejde vypnout. Lidé kolem ní budou každý den chodit na autobus, do práce nebo do obchodu a její sdělení se jim bude postupně ukládat do mysli. Svůj plakát můžete vytisknout téměř kamkoli. Pronajmout si můžete například:

    • Velké plochy - například část zdi neobydleného domu, velkou LCD obrazovku, billboard apod.
    • Venkovní plochy v ulicích jako je lavička, sloup, nástěnka, most, auto a další.
    • Plochy na místech, kde se pravidelně vyskytuje mnoho lidí - například dopravní prostředky, ordinace u lékaře, sportoviště, úřady, restaurace, obchodní centra.
    istock-1036904778.jpg

    Vizitky

    Vizitky jsou skvělou volbou v případě, že často komunikujete se zákazníky nebo narážíte na potenciální klienty. Pamatujte, že vizitka není leták. To znamená, že vám nemá dělat reklamu, ale slouží jako kontakt v případě, že už o vás (potenciální) zákazník ví. Díky vizitce na vás jen tak nezapomene a bude vědět, kde vás hledat, když se pro vaše služby či výrobky nakonec rozhodne.

    Kromě toho si pěkné vizitky hravě vytisknete na své tiskárně do kanceláře. Barevné vizitky se složitýmy obrázky tiskněte raději na inkoustové tiskárně, která vám zajistí kvalitnější tisk barev, na všechno ostatní vám postačí laserová tiskárna. Design si připravte ve speciálním editoru, nebo rovnou sáhněte po Microsoft Office. Word vám rovnou nabídne základní jednoduché šablony pro tvorbu a tisk vizitek, takže tu nejtěžší práci vyřeší za vás.

    Základní tipy pro tvoření vizitek:

    • Vyberte si vhodný papír. Na vizitky se více hodí tlustší papír. Tady záleží na vaší tiskárně, proto si vždy nejprve ověřte, že ho vaše tiskárna zvládne zpracovat.
    • Méně je více. Nepřehánějte to s designem. Volte jednodušší vzhled a čisté linie, jinak může vizitka působit přeplácaně.
    • Zamyslete se nad fontem. Vyberte takový font a velikost písma, aby byl nápis dobře čitelný a ladil s celkovým designem vizitky.
    • Nepřehánějte to s informacemi. Stačí, když na vizitce bude vaše jméno a pozice, název anebo logo vaší společnosti, kontaktní údaje (telefon, e-mail, webovky, účet na sociálních sítích). Případně si to můžete ještě zjednodušit QR kódem, který zákazníky po naskenování nasměruje rovnou na váš profil.

    Tip: Chcete svým vizitkám dodat šmrnc? Použijte laminovačku! Díky laminaci se vizitky jen tak nezmuchlají po kapsách. Budou vypadat k světu i po několika měsících v peněžence a udrží vám dlouhodobě čistou a neposkvrněnou reputaci. Pokud nevíte, jak na to, přečtěte si jak laminovat papír a vybrat laminovačku.

    Letáky

    Možná si říkáte, že letáky jsou dobré tak pro listování nabídkou supermarketů a hobbymarketů. Pravdou je, že mohou dobře posloužit i vám. Tisk letáků je levný. Typ a kvalitu papíru, rozměr a jejich obsah snadno přizpůsobíte firemnímu rozpočtu. Nejlevnější budou malé černobílé letáky v rozměru A6. Pokud ale chcete oslovit zámožnější zákazníky, raději vsaďte na kvalitnější materiály.

    Když ke svému sdělení přidáte ještě další hodnotu, například křížovku či jinou minihru, věrnostní kartu, recept na guláš, soutěž nebo slevový kód, váš leták hned neskončí v první popelnici. Letáky navíc mají tu výhodu, že si je stejně jako vizitky snadno vytisknete v kanceláři na své tiskárně.

    Tápete a nevíte, která varianta letáku je lepší? Zkuste navrhnout dva druhy letáků a sledujte, který má větší odezvu (například tak, že na každý umístíte jiný slevový kód nebo odkaz). Chcete ušetřit za tisk a tisknout černobíle, ale přesto dodat svým letákům něco navíc? Tiskněte na barevný papír!

    Letáky, newslettery a další firemní prospekty můžete svým zákazníkům také zasílat poštou. Narozdíl od e-mailových newsletterů si můžete být jisti, že neskončí ve spamové složce, ale přímo ve schránce adresáta. Pokud chcete zaujmout nové zákazníky, dobře uděláte, pokud zainvestujete do poutavé grafiky a kvalitního tisku.

    Podobné články

    3 minuty čtení

    Jak vybrat tiskárnu do malé kanceláře

    Tiskárna je nezbytnou součástí téměř každé kanceláře. Jak vybrat tiskárnu, která bude ideálním pomocníkem v té vaší? Máme pro vás několik tipů, podle čeho si vybrat tu pravou.

    Celý článek »
    2 minuty čtení

    Jak laminovat papír (a vybrat správnou laminovačku)

    Potřebujete pravidelně laminovat vizitky, důležité dokumenty či jiné materiály a nevíte, jaký typ zařízení zvolit? Vše podstatné se dozvíte v tomto článku - včetně rozdílů mezi různými typy laminovacích fólií a srovnání jednotlivých druhů laminace.

    Celý článek »